Kuidas halva tujuga hakkama saada?

Küsimus on, mis on halb tuju – on see tunne, et kõik on pahasti või tunne, et kõik on pahad. On see arusaamine, et miski ei õnnestu või arusaamine, et kurvameelsus ja pahurus on meid vallutanud.

Kuidas selle nö halva tujuga hakkama saada?

Me oleme inimestena nii erinevad – ühel on halb tuju päiksepaistelise ilmaga kontorilaua taga istudes, teisel 40-kraadise palavikuga voodis lebades. Üks on kindel, halb tuju vallutab meie mõtted ja olemise siis, kui midagi on kehvasti läinud.

Tasub mõelda kas nö halb tuju on saabunud mitme ebameeldiva sündmuse eskaleerumise järel või veel toimumata sündmuse ootuse kartuses (näiteks kardan hambaarsti ja sellele mõtlemine mõjutab minu tuju). Mõistlik oleks enda jaoks alati välja selgitada, läbi mõelda, millest halb tuju alguse on saanud või millele eelnevalt tekkinud.

Kui meil õnnestub enda jaoks üleüldine negatiivne meeleolu taandada konkreetsele sündmusele (politsei tegi trahvi, laps sai kahe, sõbranna solvus), siis saame esiteks hakata otsima võimalusi konkreetse probleemi lahendamiseks. Teiseks tekib ruum ja võimalus märgata või meenutada, et miski on ka hästi.

Kui halb tuju hakkab segama meie igapäevast elu ning on tunda, et kurvameelsust või ärrituvust on rohkem, kui meile on iseloomulik, siis võiks kaaluda psühholoogi või psühhiaatriga konsulteerimist. Üheskoos saab arutada, kas reaktsioonid on ülemäärased ning mida ette võtta.

Psühholoogiline nõustamine